Salam Kamunting,

Dewan Pemuda PAS Malaysia akan bermuktamar tahunannya hari ini dengan upacara perasmian akan bermula awal malam nanti di Markaz PAS Taman Melewar, Gombak. Ia adalah muktamar tahunannya buat kali yang ke 50.

Saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat bermuktamar kepada seluruh perwakilan, juga pemerhati dari seluruh negara yang mewakili Dewan Pemuda PAS negeri – negeri.

Muktamar adalah aplikasi sistem syura yang dianjurkan agama. Syura memberkati perjuangan Islam. Justeru kehadiran anda ke muktamar kali ini, khususnya para perwakilan adalah diberkati Tuhan. Insya Allah, perjuangan Islam akan terus maju ke hadapan membawa sinar kepada kehidupan manusia di dunia ini.

Agama Islam, tenteranya adalah pemuda.

Nabi kita, pembantu kanannya adalah pemuda.

Ashabul Kahfi, contoh sepanjang zaman itu adalah pemuda.

Pemuda adalah kekuatan.

Pemuda adalah peluang.

Pemuda adalah harapan.

Ini adalah penggal terakhir saya dalam Dewan Pemuda PAS Malaysia, insya Allah. Jika diizinkan Tuhan, 2 tahun terakhir ini saya ingin menyumbang yang terbaik daripada saya. Saya gembira di Dewan ini. Sahabat – sahabat di sini hebat – hebat belaka. Bising pun hebat. Senyap pun hebat.

Dewan Ulama PAS Kelantan telah pun mempelawa saya untuk menumpang pada tuah mereka. Saya jadi teruja juga. Dua – dua sayap ini, saya tak tahu, mana satu sayap kanan dan mana satu sayap kiri.

Harapnya berkawan dengan ulama tua adalah sehebat berkawan dengan ulama, profesional dan aktivis muda.

Salahudin pergi, Nasrudin mari.  

Selamat bermuktamar!

About these ads